god morgon.

Solen skiner idag IGEN!
Fantastiskt! Tänkte att vi skulle till Öppna förskolan idag. Myspys.

Just nu sover Liam och jag passar på att uppdatera mig lite på internet.
De har slutat sälja Sonia Rykiel pour H&M på hemsidan. Tur att jag hann beställa innan. Finns massor på Tradera men inget jag känner för att buda på än. Väntar nog någon månad. Vem vet, jag kanske inte tycker det är lika intressant då. Fast den kollektionen tycker jag är riktigt fin. Vardagsfint. Love it.
Läste på Josefin Crafoords blogg att hon är en curlingförälder och hon är stolt över det. Det kan ju verkligen diskuteras. Jag citerar:

"Jag ÄR en curlingmorsa and IM PROUD OF IT!"

"Ge barnen uppmärksamhet, lyssna på dem och skäm bort dem. Inte för mycket regler och förbud. Bejaka ditt barns vilja och behov så kommer han/hon bjuda tillbaka. det ÄR så enkelt."

Visst, jag håller med det sista citatet. Men vad är för mycket regler? Att sätta gränser? Om man gör det, bejakar man då inte sitt barns behov?
En curlingföräldrer tror jag inte att jag någonsin skulle kalla mig själv. Men jag ger Liam massor av uppmärksamhet, jag lyssnar på han, jag förbjuder när jag anser att det behöver förbjudas.



Kommentarer
Postat av: Frida H

Jag har riktigt svårt för curlingföräldrar och deras syn på hur en uppfostran ska gå till. För mig är det för mycket klemmande med barnen. Att man bygger upp en fantasimur runt barnet. Sedan tycker jag inte man ska tvinga in barnet i något som dem inte har med att göra i så unga år. Som t.ex "detta är dagens samhälle.. såhär gör man.." eller "livet ÄR orättvist, my way or the highway".



Jag håller med dig. Klart barnen ska ha uppmuntran, uppmärksamhet och kunna känna sina föräldras stöttning och kärlek men jag är väldigt bestämd när Adam gör fel och jag är inte rädd för att höja rösten. Jag är definitivt på honom med att gör man en sak så får man stå för konsekvenserna. Nu sätter jag ju inte min 11 månaders i skamvrån men kastar han en leksak all världens väg flera ggr och efter varningar så kan han ju glömma den leksaken.

Sedan går jag inte runt och leker polis hela dagarna.



Man får ha en balansgång, en balansgång man själv skapar och samspelar med sina barn. Man ska aldrig ta efter hur någon annan gör för vi är alla olika.

2010-03-05 @ 10:18:54
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0