leken.

Leken. Människans första och viktigaste lärande...

Liam har massvis med leksaker i sitt rum. Ni som varit hos oss vet hur där ser ut och det är verkligen massvis.
Farmor och farfar, mormor och morfar. Bara där har vi en stor bov i dramat. Och för att inte snacka om alla våra vänner. Leksakerna har flödat.
Nu är det nog för mycket. Jag ska plocka undan massor nu. Spara en del och skänka en del.

Liam har inte brist på fantasi. Men jag tror att om han har för mycket onödigt krimskrams så uppmuntrar det inte till att lägga extra energi på att skapa något som inte finns där.
Jag vill att han ska vara en skapare och det tror jag inte går om han får allt serverat. Folk får givetvis köpa saker till han men jag kommer rensa bort det jag anser att han inte behöver längre.

Detta var i mars. Nu har han två överfulla lådor till. Dags att rensa?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror detsamma! Miranda har inte så mycket, men det har ju kommit en hel del nu när hon fyllde år. Dock så leker hon ju inte med bebisgrejerna längre, så de hade man lätt kunnat spara undan.

2010-06-08 @ 09:59:17
Postat av: Olivia

"De e Liiiams rum!"

2010-06-08 @ 15:51:00
Postat av: Joannou

Det låter väldans klokt Shirin! Bra att folk tänker på det viset, och inte bara försöker göra sina barn lyckliga genom att köpa dem allt de vill ha... Klart han skall vara en skapare, precis som mamma o pappa :)

2010-06-23 @ 11:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0