Hej, jag heter Liam.

Hej. Liam här.
Jag är sjutton månader. Förstår ni hur fort tiden har gått sen jag kom till världen? Har hunnit med mycket under den tiden. Vi har varit utomlands två gånger och varit i Stockholm en gång. Min bästis Vincent har kommit från Alex mage. Han är rätt rolig. Han förstår inte mycket men vi har ett speciellt band.
Mamma har börjat vara iväg, flera timmar om dagen. Det tog mig tid innan jag kunde acceptera det. Förstår inte varför hon måste vara iväg men pappa är hemma och han är minst lika rolig, om inte roligare. Men det är mysigt när mamma kommer hem för jag gillar bäst att mysa med henne.
Jag och pappa är alltid ute på äventyr. Vi är ofta och badar, cyklar, träffar kompisar på Öppna Förskolan och hälsar på hemma hos andra.
Min favoritsysselsättning är att leka med djur och bada. Jag älskar att härma djuren och det är extra roligt när mamma och pappa tycker jag är duktig. Majs är en stor favorit just nu. Jag kan nästan säga det. Det låter: "Maaaj". Och varje gång jag säger det lyser mamma och pappa upp. Jag älskar att prata, jag känner mig så duktig då.
Här om dagen fick jag en stor motorcykel som liknar farfars. Jag påminner mina föräldrar om att den liknar farfars, tjugo gånger om dagen, tar jag upp den, visar och säger "fafa". Då är jag duktig.
Jag tycker om att visa det jag kan för alla tycker jag är duktig då. Men vad trodde dom, att jag inte lärt mig något under dessa sjutton månader?




Kommentarer
Postat av: Jenny

Så otroligt fint och välskrivet. Jag blev verkligen rörd när jag läste. Fantastiskt.

2010-08-07 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0