så trött på vissa...

... människor. Folk som beklagar sig jävligt lätt för att sedan fullständigt skita i att bry sig tillbaka. En så kallad "vänskap" handlar bara om att ta. Jag gav en massa när personen i fråga hade det tufft. Fick dåliga vibbar men det viftade jag bort och intalade mig själv om att personen har bara det jobbigt just nu. Tiden gick och när personen fått sitt liv någorlunda utrett passar det inte längre. Det värsta är att denna personen har uttalat sig dåligt om en annan bekant till mig som är mycket trevligare, ärligare och enklare. Dålig stil och du har säkert märkt hur folk omkring dig har dragit sig undan på grund av ditt oengagemang. Din förlust.

Jag kanske bara är extra känslig idag men alla tror att jag är stark och obrydd om vad folk tycker och tänker om mig. Jag bryr mig verkligen om vad folk tycker, ibland för mycket. Att snacka "skit" om mig är inte uppskattat. Och det är inte alltid jag säger till personen att jag vet vad hon sagt. Jag anser att det oftast är personen som ska ta upp med mig om något inte passar. Respektnivån sänks rejält efter att ha fått veta sådan information. Hellre att folk säger saker direkt till mig än att snacka till andra i hopp om att det inte kommer fram till mig.




Så.

Kommentarer
Postat av: bina

Tycker det var riktigt bra skrivit!!! Finns inge värre än när så kallad vänner kan gå till en direkt och säga vad det är det stör sig på, utan det ska gå ett varv eller 2 innan det kommer fram av en annan person! Stå på dig gumman!

2010-01-22 @ 11:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0