god morgon.

God morgon alla bloggläsare. Nu var det allt dags för ett nytt blogginlägg va? Använder dock inte min egna dator då den är urladdad. Sladden till nätet räcker inte om jag ska ha den inkopplad till strömmen. Vår router är sönder.
Vi köpte en ny kamera igår så nu blir det fler filmer på Liam iallafall. Han fyller ett år på söndag. Kan verkligen inte förstå det... Senare i veckan tänker göra en summering av mitt första år som mamma. Ska skriva ner vad som hänt. Både med mig och Liam. Psykiskt och fysiskt.

Just nu har Liam precis somnat. Han vaknade halv sex i morse, vilket han oftast gör. Då fick han ny blöja, gröt, ny blöja igen. Vi tittar alltid på barnkanalen på morgonen. Det är så roligt... För Liam. Jag brukar gäspa och gå till köket och diska, fixa kaffe och så vidare.

Helgen har varit riktigt mysig. Var hos Anna och Andreas i fredagskväll, Liam sov hos farmor och farfar. I lördags var vi hos Alex och Micke, fikade och grabbarna (Ja, Liam också) byggde ihop deras bebissäng. Snart kommer deras lille knatt. Vincent ska han heta... Vi alla längtar väldigt mycket.
Igår fick jag sovmorgon. Sov till åtta sen var jag utvilad. Fick frukost i sängen. Men åt den i köket med Liam.
Vi åkte och köpte kameran och Liams present. Vi köpte ett halsband. Inte för att han kommer använda det så mycket men det är en sak han kan behålla hela livet och veta att han fick den på sin första födelsedag. Leksaker kommer han få så mycket av ändå. Hittade även lite söta bodys och en tröja till Liam.
På kvällen gjorde jag lasagne som jag var grymt stolt över. Sa till Mackan att denna kommer bli den godaste och bästa jag gjort. När jag skulle ställa in den i ugnen slant jag med ena handen och halva lasagnen flöt ut i ugnen. Hur vi löste det får nu själva räkna ut. Jag var inte glad kan jag säga men efter någon minut kunde jag inte låta bli att skratta åt det. Haha!

Hittade lite bilder på Mackans dator.

Liam är nog runt sex månader.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0