Kärlek.

Kan inte sluta tänka på Liam. Min stora kärlek. Mitt allt. Liam och Marcus så klart.
Det känns som att Liam har gått igenom en stor utvecklingfas och lärt sig massor med nya färdigheter. Går inte att beskriva hur stolt jag är och hur mycket jag älskar denna lilla människa jag och Marcus skapat.

Idag har vi mest varit hemma igen. Det har behövts på något sätt. Efter att vi tackade nej till lägenheten på Maria Park har jag accepterat att vi kommer bo här länge nu. Jag flyttade hemifrån när jag var nittån år och sedan dess har jag högst bott i ett år i varje lägenhet. Därför har jag aldrig känt behovet av att göra hemtrevligt här för undermedvetet har jag väl trott att vi kommer snart flytta ändå. Men inte nu. Nu har jag startat mitt "Projekt Hemtrevligt". Igår fixade jag köket. Eller grunden i köket. Det ska upp en massa foton på familjen på väggarna och även överallt i lägenheten. Har framkallat massor med bilder idag och de borde komma nu i veckan.
Idag fixade vi vardagsrummet. Igår fick vi teven upphängd och idag hyllan och tavlorna.
Vi har även en idé om att klistra upp en massa LP-skivor i olika storlekar någonstans.

Här kommer lite bilder från dagarna.

Morgonlek.



Korv stronagoff är mumsigt.



Finast.



Morfar är rolig.



Ser ni lapptäcket i dom två sista bilderna och den första? Den ser liten ut men den är rätt stor. Nästan som ett vanligt stort täcke. Den har Marcus mormor gjort till Liam. Så himla fin. Hon har verkligen lagt ner mycket jobb bakom den. Liam kommer ha den hela sitt liv och veta att hans gammelmormor gjort den. Ovärderligt.

Kommentarer
Postat av: Zossi

Jag förstår dig i det där med lägenheten. jag flyttade också tidigt och har precis som du bara bott ett litet tag i varje lägenhet. Det tar ett tag innan man fattar att "det här är mitt hem och här kommer jag faktiskt stanna ett bra tag!":)

Liam är en riktig liten cooling och sötnos och hans lapptäcke är ju alldeles underbart:)

2010-04-20 @ 12:11:10
Postat av: Frida H

Visst är det härligt att känna att man hör hemma någonstans? Att någonstans är ens eget hem, ens egen lägenhet. Där ska man trivas!

Så lycka till med ombonaden.



Jag har dock inte lyckats att vara längre på en punkt mer än 1½ år. Stämmer med den stora lägenheten vi skaffade oss innan Adam kom också. Där skulle vi ju bo!! :(

Men ikke.

Nu kommer jag bli nollåtta istället. Men jag ska faktiskt snacka med Micke om inte utbyggnad och omstrukturering är bättre än flytta IGEN.

(Vi ska bo i en underbar lillstuga hos hans föräldrar men samtidigt titta på egen lägenhet.. men frågan är omdet är nödvändigt!)

2010-04-21 @ 11:47:57
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0