Bilder på internet?

Som de flesta vet vill jag inte att det ska finnas bilder på Liam på facebook. Finns två just nu som Maria lagt upp... Men hon visste inte att jag inte ville det... :)
Jag lägger bara upp bilder på Liam på min blogg och vissa kompisar får lägga ut bilder på deras bloggar. Och anledningen till att jag vill ha det så är att facebook äger ju alla bilder som finns där.
Nu hör jag vissa säga att de inte vill att det ska finnas bilder på deras barn någonstans på internet.
Den osäkra sidan av mig börjar då komma fram och funderar på om jag har exponerat Liam på internet nu. Han har ju inte gett mig tillåtelse...

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Sara

Svår fråga det där,facebook kan jag köpa för att de äger rättigheterna. Men eg finsn det väl ingenting som stoppar folk från att sno bilder från din blogg heller? Klart man vill visa ett sånt litet charmtroll för resten av världen:)

2009-06-04 @ 11:21:53
Postat av: Bea

Gah vilket dilemma...svår fråga de där

2009-06-04 @ 21:00:29
URL: http://beaholm.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är jättesvårt det där. Jag vill så jättegärna visa hela världen vilken söt liten bebis jag har. Men min sambo, Niclas, vill inte att det ska finnas bilder på Noel på internet. Hade inte Niclas sagt stopp, så hade jag nog lagt ut hundra tusentals bilder. ;) Men när jag tänker efter så kan jag ändå förstå honom.. Hm, finns inga rätt eller fel känns det som. Det är lite upp till var och en tycker jag. :)

Själv har jag stillat min titta-vilken-underbar-bebis-jag-har-nerv genom att mms:a bilder till mina vänner. :)

2009-06-04 @ 23:09:23
URL: http://www.mobilblogg.nu/gawky
Postat av: Linn

Humm det är en klurig fråga... Men jag kan tycka att det inte är så farligt att lägga upp bilder på just bloggen? Man kan skaffa lösenord så bara dom som du vill kan gå in och läsa i din blogg, så kommer det inte in några andra nissar och tar dina bilder från bloggen. Puss kram banan

2009-06-04 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0