halv elva.

Klockan är halv elva och halva dagen har gått. Vaknade fem i morse med lillen och vi åt frulle, lekte och busade. Bytte blöjan och någon timme senare ville han sova igen. Då passade jag på att hänga upp tvätt, vika tvätt, sortera i klädkammaren och göra ordning mig.
Jag har diskat nu har vi varit ute och promenerat och han har somnat igen.

Helgen gick över för fort... Gjorde inte mycket annat än att laga mat, städa, tvätta och diska känns det som...
En runda på Väla hann vi med igår och hem till mamma en sväng på en kopp te.

Såg Kalla Fakta igår om en tjej som har täckt hela kroppen och ansiktet förrutom ögonen. Hon läser till barnskötare och hennes vuxengymnasium har sagt att hon inte får gå klart utbildningen om hon tar bort slöjan från ansiktet. Hon har anmält skolan till diskrimineringsombudsman.
Det var tydligt vilket håll dokumentären var riktat åt.
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: JenU ♥

Hoppas att du/ni får en bra start på veckan =)

2009-12-07 @ 10:53:40
URL: http://saavefors.blogg.se/
Postat av: sabina

Hjärntvättade människor! Bort med slöjan!

2009-12-07 @ 14:13:44
Postat av: Julia

Slöja är väl sin sak där man ser ansiktet men det lilla jag såg, då hade hon burka som täcker hela ansiktet och det kan jag tycka är lite väl.... Jag skulle vilja se ansiktet på barnens barnskötare. :-)

2009-12-08 @ 07:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0