världens godaste lunch.

mamma kommer hit lite senare. innan det måste jag hinna handla och göra lunch.
tänkte att jag skulle göra en riktigt god kyckligsallad.
tur att jag städade igår. är det bara jag som blir sjukt nervös av att ha min mamma hemma?
mammor ser ju allt smuts... visst. jag vet ju att hon inte bryr sig. men man vill ändå visa att man lärt sig lite av hennes tjat och gnäll om hur viktigt det är att städa rummet.

igår var var det lilla husfrun i mig som kände för att komma fram.
vaknade runt 11 tiden. satte igång en tvätt.
städade sovrummet. och bestämde mig för att köra en storstädning.
tvätt. städning och disk. 4 timmar senare var jag klar. (bara disken tog en timme).
fast tvätten fortsatte ju hela dagen. så mycket tvätt har vi aldrig haft. förstår inte...
hur kan man försumma tvätten när man har egen tvättmaskin och tortktumlare?
när jag var klar satte jag igång min lap top, som jag hade lovat mig själv inte sätta igång tills jag var klar, satte mig i soffan och slappade med mackan som då hade kommit hem.

senare runt åtta stack jag hem till jenny och per. malin var där oxå. vi drack te och snackade sen körde vi ner till gyllene prag. det var så klart fullt så vi satte oss på shakespeare istället nån timme. jag och malin drack cola och jenny och per drack cider och öl.
sen körde jag hem dom och sen åkte jag hem själv.
jag och mackan kollade på shrek 3. sjukt rolig :D

idag är det fredag. fredag. älskar det ordet.
som sagt mamma kommer hit. sen ska vi nog till väla och ikea sen är det filmkväll med mackan och micke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0